wandelreis “het authentieke cappadocië.”

January 10, 2018 | Author: Anonymous | Category: Wetenschap, Aardwetenschappen, Geologie
Share Embed Donate

Short Description

Download wandelreis “het authentieke cappadocië.”...

Description

WANDELREIS “HET AUTHENTIEKE CAPPADOCIË.” Dag 1: AANKOMST Dag 2: KIZILÇUKUR-GÖREME 8 km Kizilçukur is één van de interessantste valleien van Cappadocië. De rode gloed wordt veroorzaakt door het ijzermineraal in het vulkanisch tufsteen. Gedurende de dag ziet het gesteente er rozig uit en bij de zonsondergang kleurt het in een prachtige rode gloed. Om hiervan getuige te kunnen zijn moet men 3 uur voor het vallen van de avond aan de wandeling beginnen in Cavusin. Men kan de wandeling naar wens langer maken door naar hartelust te dwalen in de paadjes van de valleiën

Dag 3: KAVAK-MUSTAFAPAŞA 13km 5 uur

Een pastorale symfonie tussen de dorpen. Deze route brengt ons in het echte Cappadocië, waar de tourbussen niet langskomen. De dorpse rituelen van 1000den jaren zijn quasi ongewijzigd gebleven. We worden geconfronteerd met het grote contrast van wat we hier zien en de ‘ratrace’ van de grote steden en onze eigen levensstijl.

Dag 4: MESKENDİR VADİSİ 7km

We starten van op een prachtig uitkijkpunt over de Meskendir vallei, bezaaid met cederbomen. De Meskendir kerk is zeker het bezoeken waard en is gelegen aan de rechterkant van de vallei?De organische vormen, de feeënschouwen, de nauwe doorgangen en tunnels, bezaaid met een sprookjesachtig groen. Men moet het meemaken om het te kunnen geloven. We gaan verder de Kizilcukur (rode put) vallei in, erna de Güllüdere (rozenkreek) 1 en 2 vallei en eindigen in çavusin.

Dag 5 : WANDELING ÇATVALLEİ 7km We wandelen in de vallei van çat .We komen een 11 de eeuwse kerk tegen in deze vallei deze kerk heet fırınasma . De duivenkotjes maken deze wandeling en vallei uniek . Deze ku nnen we zien langst de bergwandenen worden al eeuwen lang g ebruikt door de plaatselijke bevolking voor mest te produceren voor de wijngaarden .

Dag 6: ZELVE – PASABAGLARI - DEVENT 9 km We beginnen met de wandeling in cavusin en wandelen naar pasabagları bij deze wandeling zien we de g rootste schoorsteenachtige formaties en wandelen we in een van de mooiste valleien v an cappadocie . Dit dorp is bezaaid met huizen en kerken uitgegraven in het vulkanisch tufsteen. Een waar openluchtmuseum.

Dag 7: Onze reis richting denizli pamukkale begint we staan vroeg op smorgens en rijden langst de zijde ro ute onze eerste stop is bij een van de grootste kervansaray van anatolie SULTANHANI KERVANSARAY van de selcukse periode 13. eeuw ( een kervansaray is een soort overnachtingsplaats voor karavanen , handelaars ) . Na de bezoek aan de kervansaray bezoeken we de grootste best bewaart gebleven houten mosk ee van de islam wereld de ESREFOGLU MOSKEE İN BEYSEHİR . Tegen de avond komen we toe in het idilishe stadje eğirdir en we overnach ten op een eilandje in eğirdir . Overnachting Egirdir

Dag 8: Egirdir Bezoek aan de Medrese, oude Ottomaanseschool Overnachting fethiye

Dag 9: vrije dag Dag 10: Wandelen van Karaot naar het strand van Katranci overnachting in kilim hotel (fethiye)

Dag 11: Wandelen van de Griekse spookstad Kayaköy naar het strand van Gemiler. Dag 12: terugvlucht

View more...

Comments

Copyright � 2017 NANOPDF Inc.